sobota, 5 lipca 2014

Theodore Boone - Młody Prawnik

Autor: John Grisham
Tytuł serii: Theodore Boone
Tytuł: Młody Prawnik
Wydawnictwo: Amber
Ocena: 9/10 (Świetna)

W moje ręce trafiła ostatnio seria autorstwa Johna Grishama pt.„Theodore Boone”. Ta recenzja dotyczy pierwszej części, zatytułowanej „Młody prawnik”, jednak z pewnością najbliższe powstałe na tym blogu posty dotyczyć będą właśnie lektur z tej kolekcji.
Prawdę mówiąc, za pierwszym razem trzymając ten tom w ręku, stwierdziłem, że najprawdopodobniej genialne to nie będzie, głównie ze względu na wagę. Jednak już po przeczytaniu kilku stron akcja wciągnęła mnie i ciągle nie mogę oderwać się od jej kontynuacji w następnych częściach. Grisham napisał tę książkę tak, aby dało się ją czytać bez znajomości pozostałych tomów. Zachęcam do zapoznania się ze wszystkimi częściami , chociażby ze względu na niezwykle wciągającą akcję, niespodziewanie pojawiających się świadków, wielowątkową akcję i jej niespodziewane zwroty.
Pierwsza część opowiada o trzynastoletnim Theodorze Boonie, chłopaku pochodzącym z prawniczej rodziny ze Strattenburga. Matka zajmuje się rozwodami, natomiast ojciec nieruchomościami. Fabułą wciąga nas w intrygujące i coraz bardziej zagmatwane dochodzenie w sprawie morderstwa. Oskarżonym w sprawie jest niejaki Pete Duffy, milioner mieszkający na obrzeżach miasta. Przy okazji niezwykle pasjonującej rozprawy dowiadujemy się wiele o ich przebiegu oraz samym prawie. Wystawiłem ocenę 9, ze względu na porównanie z innymi tomami, które są jeszcze lepsze. Zachęcam do zapoznania się ze wszystkimi częściami , chociażby ze względu na niezwykle wciągającą akcję, niespodziewanie pojawiających się świadków, wielowątkową akcję i jej niespodziewane zwroty. Zdecydowanie warto!

6 komentarzy:

  1. Nie słyszałam o tej książce. Chyba nie jest dla mnie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Fajny blog :)
    ladnyciuszek56.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Czytalam. Calkiem ciekawe ale nie moja tematyka :)

    http://hejoszkigirl.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Slyszalam o tej seri ;-)





    Co powiesz na wspolna Obserwacje?
    Daj znac u mnie;-)

    http://cudazwlosow.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Przyznałam Ci nominację do Liebster Blog Award, więcej szczegółów: http://afternoonteaassociation.blogspot.com/2014/12/liebster-blog-award_28.html
    Serdecznie pozdrawiam :*

    OdpowiedzUsuń